Art Directors Club - Czech Republic
The rebranding of the Secondary Medical School has changed the perception of the school in the eyes of both students and the public - and thus increased the number of applications year on year. The playful and "by design" educational brand is based on the authentic motivations of students, transforming the institution into a fully-fledged brand that teenagers understand. In short, we offered young people the opportunity to become a hero.
Rebranding Střední zdravotnické školy Hradec Králové změnil vnímání školy v očích žáků i veřejnosti – a tím skokově meziročně navýšil zájem o studium zdravotnických oborů. Hravý a „by design“ naučný brand umožnil studentům, aby se se svou „alma mater“ ztotožnili. Verbální i vizuální identita školy vychází z autentických motivací jejích studentů a proměňuje vzdělávací instituci v plnohodnotný brand, kterému teenageři rozumí. Zkrátka a dobře, nabídli jsme mladým možnost stát se hrdinou.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.